Tuesday, February 21, 2012

Suka

Shera suka kucing dari zaman kanak-kanak lagi.
Kadang-kadang Shera peluk dan cium kucing walaupun diri derita astma..
Zaman kanak-kanak selalu curi-curi main dengan kucing kerana takut mak marah..
Tidak kesah lah kucing siapa pun tapi tetap mahu pegang..tidak sedar diri sakit!
Setiap kali peluk dan cium kucing, Shera mesti bersin! Kerana Shera alahan dengan bulu tapi tetap degil! :)
Zaman kanak-kanak juga, Shera suka main dikawasan padang, kerna situ saja ada belalang..
Shera juga suka main dikawasan berair kerna situ ada berudu.
Dari Shera lahir, rumah sentiasa ada haiwan peliharaan..sentiasa!
Dulu kami ada bela 
- musang
- bermacam jenis burung 
- ayam serama
- ayam belanda
- bermacam jenis ikan sungai dan hiasan
- arnab
- kucing
- hamster
- kura-kura
Keluarga belah mak juga menternak kambing dan lembu..
Kalau hujung minggu, abah mesti pergi memancing,
Tidak kesah lah dilombong tinggalan mahupun kolam ikan berbayar, 
Shera mesti ikut! kerna situ banyak terdapat pepatung..
Abah memancing dapat ikan, Shera teman abah dapat pepatung! :)
Selain memancing dihujung minggu, abah mesti bawa keluarga pergi bersiar-siar,
Kalau tidak ke zoo, kami pergi ke muzium, kalau tidak ke muzium kami ke pasar seni..
itu tempat wajib selain pergi sogo dan the mall.
Sebab itu Shera suka sangat haiwan!
Sebab itu juga Shera minat Sejarah dan dpt A1!
Dan sebab itu juga Shera minat seni dan melukis!

Hidup Shera mesti berteman haiwan..
Tidak kesah lah apa orang sekeliling mahu berbicara!
Baik buruk sekalipun..
Kerana itu diriku! :) 
Kini Jane sudah ada dua teman baru Harry & Hermione..
Mereka sang kura-kura kecil.. Comel bukan :)

8 comments:

Nurul Syafiqah Binti Jaafar Sidek said...

kat umh sy ad 12 ekor tau..
sume dah besar2...

Nurul Syafiqah Binti Jaafar Sidek said...

he3..
kat umh kite ad 12 ekor tau..
sume dh besar2...

.cik syana. said...

comelnye kekura tuh!!
mahal ta beli?
sya pon kecik2 suka bela binatang tu sume.tapi xlame la sbb minatnye dtg kejap je.tgk mud =='
haha

Ali Power said...

aaaa comel

Shera said...

Fiqah: Nanti shera nak sepasang ye..hiks!

Shera said...

Cik syana: tak mahal lah..murah saja :)

Ali: Terima kasih :)

AmalinaRahim said...

awhh comelnya. saya ada hamster! :D

Shera said...

hamster pun comel juga :)