Monday, August 18, 2014

Jeles!

Assalammualaikum..

Sangat rajin pula mencoret rasa disini. Semua gara-gara banyak "gler" masa terluang..bukan sengaja nak bersenang lenang dirumah..tapi belum tiba masa yang sesuai untuk rezeki sampai..

Bila saja buka "mukabuku" mesti timbul perasaan "jeles". Saya "jeles" teman-teman perjuangan berpeluang study di luar Malaysia takpun bekerja sana. "Jeles" teman-teman sudah mula menapak untuk sebuah jalan cerita hidup, "Jeles" mereka mulai stabil... "Jeles" mengapa saya tidak seuntung mereka...hmmmm

tapi dalam bab mendirikan institusi keluarga, saya tidak sekali berasa "jeles", sebab saya cipta pelbagai "plan" untuk cerita hidup sendiri.. masih banyak cerita yang masih belum sempurna.. masih tergendala..

dan sebetulnya..

"Jeles" itu lahir dari sudut pandangan saja.. Jauh di sudut hati dan kotak fikir saya amat seronok dan bangga melihat mereka.. Mereka semua adalah teman-teman terbaik. Alhamdulillah rezeki mereka sampai awal! Cuma saya saja masih belum berpeluang untuk sempurnakan cerita perjalanan pengembaraan panjang saya.. Ya! dia saja Ar-Rabb yang akan tentukan semua :)

Shahira Khir

No comments: